Lai izstāstītu par nedēļas garu ceļojumu novembra sākumā uz saulaino Itāliju, būtu nepieciešamas varen garš stāsts, kurus nevienam jau īsti negribas lasīt, tāpēc pāris vērtīgas un cerams kādam ceļotājam noderīgas atziņas par ceļojumu uz Itāliju, piedzīvojot daudz skaista un sirdī paliekoša!

Šis raksts ir iedvesmai, ja vēlies zināt vietu nosaukumus, google maps koordinātes, knifus un ieteikumus, laipni lūgti savējo pulciņā.

Pamanot Wizzair izdevīgu piedāvājumu aizlidot uz Itālijas pilsētu Bari, tika ātri nolemts, kāpēc gan ne un avio biļetes bija rokā. Vēlāk, plānojot ceļojumu, ātri sapratām, ka tuvākā apkārtnē nav īsti tas, ko šobrīd vēlamies redzēt, tāpēc izlēmām no Bari uzreiz doties pāri visai Itālijai no Adrijas jūras uz Vidusjūras piekrasti, lai savām acīm ieraudzītu Pompeju, Neapoli, kā arī blakus esošo vulkānu Vezuvu un Amalfi piekrasti.

No Bari lidostas uz pilsētas centru nokļuvām ar sabiedrisko transportu, nopērkot biļetes lidostas grāmatu veikalā. Biļetes cenas kā Latvijā (ap 1,2 Eur) un iespējams iegādāties dažādos tirdzniecības punktos vai arī, maksājot dubultu cenu, turpat pie autobusa šofera.

Ja vēlaties gardi paēst Bari, noteikti iesakām iegriezties kafejnīcā “Mastro Ciccio” un nobaudīt hamburgeri ar astoņkāji vai itāļu iecienītās fokačas. Garšoja debiškīgi!

Ceļojums uz Amalfi piekrasti Itālijas rietumos

Bari ir pilsēta, kurā nobaudījām arī vienu no gardākajiem saldējumiem ceļojuma laikā — “Gelateria Piccinni”.

No Bari uz Neapoli braucām ar Flixbus autobusu (biļetes cena 10EUR), bet iespējams dabūt arī vēl lētāk, ja visu saplāno ātrāk. Iesakām izpētīt jau laicīgi lapas, kurās iespējams atrast izdevīgākos transporta piedāvājumus, kā nokļūt no vienas pilsētas uz citu. Mums noderēja viral.com, flixbus.com un sitasudtrasporti.it

Neapole, tiešām ļoti netīra pilsēta, bet ar daudzām pērlēm, paslēptām aiz biezām marmoru un akmens sienām, kuras bez navigācijas nereāli atrast. Jāņemiet vērā, ka gan google maps, gan tripadvisor attēli ne vienmēr ievietoti pareizi un atbilst atzīmētajam objekta nosaukumam.

Ir vērts izstaigāt baznīcas un uz mirkli katrā no tām pabūt ar sevi, jo baznīcas Neapolē ir ļoti krāšņas un cēlas.

Cathedral Santa Maria Assunta

Ceļojums uz Amalfi piekrasti Itālijas rietumos

Museo Cappella Sansevero ir vieta, kas apbūra visvairāk, it īpaši ar Giuseppe Sanmartino 1753. gadā izveidoto skulptūru The Veiled Christ.

Picas Itālijā ir vienas no gardākajām un ne tikai smalkās picērijās. Vietējie jau stāv rindā pie “Antica Pizzeria e Friggitoria Di Matteo” un gaida, kad tās izceps un par nieka 1.50 EUR pasniegs jocīgi ietītas papīrā, bet to garša ir debešķīga, kaut gan nekas vairāk par sieru un tomātu mērci tajās nav.

Neapoles vecpilsētas iela Via San Gregorio Armeno ar neskaitāmām vaska figūrām, maskām un citiem brīnumiem dažādām gaumēm.

Ceļojums uz Amalfi piekrasti Itālijas rietumos

Lai nepārmaksātu par pārtikas precēm, it īpaši ūdeni, ieteikums izpētīt supermārketu tīklu pieejamību jūsu uzturēšanas vietā, piemēram — MD Discount Supermarket, Supermercato Dok, Sole 365, kur ūdens maksā 10x lētāk.

Uz Vezuvu (9km no Neapoles) braucām ar mikroautobuss (~2,50EUR), kaut arī gaidot pieturā autobusu, izkārtnes un blakus esošā kioska pārdevējs saka, ka vislabāk tur nokļūt ar tūristu autobusu (~18EUR).

Tā kā Vezuva virsotnes augstums ir 1281m augsts, iesakām dodieties to apskatīt dienā, kad spīd saule un laiks nav apmācies. Starp citu, šis vulkāns ir vienīgais vulkāns Eiropā, kuram bijis izvirdums pēdējo 100 gadu laikā (1944.g.), kā arī viens no bīstamākajiem vulkāniem pasaulē, kas vēl aizvien kūp un ir tikai iesnaudies uz brīdi.

Ceļojums uz Amalfi piekrasti Itālijas rietumos

Itāļi dzīvi tver viegli, bet ir lietas, ko viņiem patīk sarežģīt, jeb vienkārši — viņi ir slinki, lai mērotu ceļu ar kājām. Lai nokļūtu uz Vezuva pakājē esošo pilsētu Ercolano internetā pieejamā informācija vēsta, ka mikroautobuss, ar kuru atbraucām, pa ceļam pietur arī tur, bet autobusa šoferim tam nepiekrit, viņam liekas, 2 km iet ar kājām ir nereāli.

Must see ir pilsēta Vezuva pakājē — Herkulāna (Ercolano), kas pirms 2000 gadiem vulkāna izvirdumā aprakta, un tikai 30 gadus atpakaļ atklāta. Par Herkulānu iespējams noskatīties video, ko vērts izdarīt pirms brauciena, mēs gan to noskatījāmies tad, kad bijām jau atgriezušies. Lieliski saglabājusies, jo vulkāna lava to sasniedza uzreiz pēc izvirduma, līdz ar to viss saglabājies daudz labāk kā Pompejā.

Lai gan itāļi pārsvarā ļoti slikti runā angļu valodā, arī tad, ja esat saņēmis apstiprinājumu, ka angliski saprot, atbildi varat nesaņemt, bet vērts tomēr mēģināt. Sagaidot saulrietu, no Torre del Greco uz naktsmājām Pompejā devāmies ar vilcienu (ņemiet vērā, ka cauri šai pilsētai iet divas dzelzceļa līnija).

Ceļojums uz Amalfi piekrasti Itālijas rietumos

Ja vēlaties gardi paēst, meklējiet ieteikumus google maps vai tripadvisor aplikācijā, kur iespējams atrast arī vietējo iecienītākās picērijas un restorānus. Tā, esot Pompejā, baudījām vienu no gardākajām picām kādā ģimenes picērijā “Pizzeria Il Pizzone” Torre Annunziata, Metropolitan City of Naples, kura atvērta tikai no plkst. 20.00 līdz 1.00 naktī. Interesanti, ka daudzas gardas vietas strādā tikai nakts stundās un dienā ir ciet. Un jā, picas var ēst ar nemazgātām rokām, jo maliņu nav jāēd!

Ja dodaties tikpat spontānā ceļojumā kā mēs, mūsu ieteikums — nākamo dienu un naktsmājas rezervēt iepriekšējās dienas vakarā, lai cik vēls būtu un kā gribētos gulēt. Un Itālijas picas ir supergardas arī atsildītas no rīta!

Autobusu satiksme Amalfi reģionā

Ar starppilsētu transportu, atšķirībā no Latvijas, Itālijā ir neliels haoss, jo pasažieru pārvadājumus veic dažādas firmas no dažādām pieturām (autobusiem) un pat no dažādām stacijām (vilcieniem), kā arī nav vienotas sistēmas un neviens nepārzin visas iespējas, katrai firmai sava mājaslapa un informācija.

Ceļojums uz Amalfi piekrasti Itālijas rietumos

Amalfi reģionā sabiedriskā transporta biļetes meklējiet tabakas veikaliņos (Tabacchi) un vislabāk to darīt no rītiem vai vakaros, jo pa dienu itāļi mēdz atpūsties, it sevišķi jau nesezonā. Var nopirkt dienas biļeti vai attāluma biļeti. Biļetes cenas nosaka pēc attāluma. Katrā reģionā savas biļetes un autobusa šoferi tās netirgo.

Izpētot tripadvisor aplikāciju, atradām īstās vietas, ko vēlamies apskatīt. Tā kā mūsu mērķis bija daba, tad tieši šajā aplikācijā atradām ļoti labas atsauksmes par pilsētu Ravello, kas sezonas laikā varētu būt vēl burvīgāka kā nesezonā — tāds mazs, skaists miniatūras Rundāles dārzs.

Tā kā mums patīk pārgājieni, turpmākās dienas tika saplānotas ar lieliskiem pārgājienu maršrutiem Amalfi un Agerolā.

Riserva Statale Valle delle Ferriere

Ja norādes saka, ka pārgājienu taka beidzas un marķējums norāda, ka jādodas atpakaļ, ne vienmēr tā ir taisnība! Tieši šādi, izbaudot Amalfi citrondārzu plašumus un mazos ūdenskritumus, devāmies pa citādi marķētu taku, cerot, ka galā redzēsim daudz lielāku ūdenskritumu, kas bija redzēts interneta dzīlēs. Izdevās ūdenskritumu atrast, mazliet pārkāpjot noteikumus, bet izrādījās, ka šajā sezonas laikā ūdenskritums ir sauss, bet iespaidīgs tik un tā!

Ceļojums uz Amalfi piekrasti Itālijas rietumos

Kalnu un mežu pārgājienu maršrutos ļoti noder maps.me aplikācija, kurā iezīmētas arī mazas taciņas, kas ļauj no viena maršruta rāpties kalnos un nokļūt uz blakus (augstāk) esošo maršrutu. Starp citu, novembrī kalnu takas no vienas vietas nosētas ar ēdamajiem kastaņiem, ko pie mums tirgo tikai veikalos. Bez atbilstošiem apaviem neiztikt!

Dievu taka jeb Path of the gods. Viena no skaistākajām pārgājienu takām, kas ved no Bomerano līdz Positano un neatstāj vienaldzīgu nevienu!

Ūdens rezervju papildināšanai var izmantot casedellacquacampania.it ūdens automātus. Ūdens apartamentos ļoti kaļķains un praktiski nav lietojams dzeršanai.

Ceļojums uz Amalfi piekrasti Itālijas rietumos

Pēc pārgājiena Dievu takā izlēmām, ka jāizbauda saulriets brīnišķīgā pludmalē Cala di Furore (arī dienas laikā šī vieta ir burvīga), kas atradās kalna pakājē pilsētai Furore, netālu no mūsu apartamentiem.

Viena no labākajām vietām naktsmāju izvēlē ir airbnb.com (reģistrēties var šeit), kur var viegli rezervēt apartamentus, kā arī iepazīties ar citu lietotāju atsauksmēm. Ceļojuma laikā vairākkārt izvēlējāmies apartamentus ar kopīgu virtuvi, tādā veidā iedraudzējāmies ar citiem ceļotājiem un vēl labāk pavadījām laiku. Naktsmājas, kur palikām Furore — Stanze doppie Furore ar burvīgu skatu uz jūru.

Praktiski katrā mazā apdzīvotā vietā ir nereāli skaista un milzīga baznīca vai Doms, kas neuzkrītoši slēpjas starp dzīvojamām mājām tā, ka reizēm nemaz nevar pamanīt.

Duomo di Amalfi

Salerno

Ja dodaties uz Amalfi reģionu novembrī, decembrī, janvārī, tad noteikti iepriekš izpētiet, kad notiks gaismas festivāls Salerno pilsētā, kas ir ļoti krāšņs un noteikti varētu būt lielisks pieturas punkts ceļojumā. Mēs Salerno diemžēl ieradāmies pāris dienas pirms festivāla, bet pilsēta jau bija krustu šķērsu izrotāta ar lampiņām. Ļoti ievērojams un apskatei cienīgs Salerno pilsētas Doms, kā arī mazi, bet ļoti krāšņi kapelas pagrabi.

Ceļot bez piedzīvojumiem un stresa nav interesanti. Izrādās, ka vilciena stacijā var būt divi peroni ar nr. 3, tikai vēlāk, rūpīgi pētot, saproti, ka mums vajag peronu nr. 3 tr. Smieklīgākais, ka mēs nebijām vienīgie, kas sajauca peronu, paši Itāļi īsti neorientējas savos rēbusos.

Ceļojums uz Amalfi piekrasti Itālijas rietumos

Ceļojot tikai ar vienu mugursomu ir fantastiska brīvība, kas tevi nepiesien pie vienas vietas un ļauj jebkurā brīdī mainīt plānus. Kā laba alternatīva, izīrēt auto, bet, ja to darīsiet, tad tikai ar pilno apdrošināšanu.

Šis bija burvīgs ceļojums ar elpu aizraujošiem skatiem, sauli, vīnu, picām, gelato saldējumiem un fantastiskiem piedzīvojumiem, kas uzlādēja mūsu baterijas uz vairākiem mēnešiem.

Lai arī jums forši ceļojas!